Hulp en contact

Meestgestelde vragen

COVID-19-informatie

Vanaf 14 maart 2022 en overeenkomstig de regeringsbesluiten is de vaccinatiepas niet langer verplicht op onze campings in Frankrijk.

Voor een verblijf op een camping in Spanje hoeft u geen vaccinatiepas te tonen. Om het Spaanse grondgebied te betreden, moet u echter wel een geldige gezondheidspas kunnen tonen. 

Voor een verblijf op een camping in België nodigen wij u uit om hier de meest recente informatie te raadplegen. 

Voor een verblijf op een camping in Italië is de vaccinatiepas verplicht voor iedereen vanaf 16 jaar. Voor minderjarigen tussen 12 en 15 jaar blijft de gezondheidspas geldig en verplicht, daarom is het noodzakelijk om een geldige pas te kunnen tonen bij aankomst op de camping. Voor kinderen jonger dan 12 jaar wordt momenteel geen enkele pas gevraagd.

Voor een verblijf op een camping in Kroatië wordt de gezondheidspas alleen gevraagd bij de grensovergang.

Om ervoor te zorgen dat u met een gerust hart uw vakantie kunt reserveren, hebben wij de volgende maatregelen genomen:

  • De COVID-19-garantie: deze is van toepassing op alle verblijven en maakt het u mogelijk om de gestorte bedragen terugbetaald te krijgen. Zie voorwaarden 
  • De optie Vrijheid: u kunt tijdens uw reservering kiezen voor deze optie tegen betaling, die u in staat stelt om uw verblijf tot 14 dagen voor aankomst te annuleren of te wijzigen, om welke reden dan ook. Zie voorwaarden

 

Bij Sandaya zijn de gezondheid en de veiligheid van onze gasten en medewerkers onze prioriteit. In de context van de huidige gezondheidscrisis hebben wij dan ook een referentiekader van versterkte hygiëne- en gezondheidsmaatregelen opgesteld. 

U kunt hier al deze maatregelen raadplegen.

Sandaya verbindt er zich ook toe de instructies van het gezondheidsprotocol van de campingsector na te leven.

Na de annulering van uw verblijf uit hoofde van de gezondheidscrisis hebben wij u een tegoedbon toegekend. Deze is gedurende 18 maanden na uitgifte geldig op een van onze Sandaya-campings (buiten Baia Holiday-partnercampings).

Als u het bedrag van deze tegoedbon wilt gebruiken voor uw vakantie in 2022, dan nodigen wij u uit om hier contact met ons op te nemen. 

Tot heel gauw bij Sandaya :)

Na de annulering van uw verblijf uit hoofde van de gezondheidscrisis hebben wij u een tegoedbon toegekend. Deze is gedurende 18 maanden na uitgifte geldig op een van onze Sandaya-campings (buiten Baia Holiday-partnercampings).

Overeenkomstig het regeringsbesluit van 25/03/2020 en indien uw tegoedbon niet gebruikt is na deze 18 maanden, kunt u ons hier om terugbetaling van uw tegoed vragen.

Let op, een tegoed wordt niet terugbetaald voor het einde van de wettelijke periode van 18 maanden na de uitgiftedatum. 

Reservering

U kunt reserveren:

Uw reservering wordt definitief na betaling van het voorschot dat overeenstemt met 30% van het verblijf. Dit voorschot is op het ogenblik van de reservering te betalen met de bankkaart. Elke reserveringsaanvraag moet gepaard gaan met de betaling van het voorschot.

Algemene Verkoopvoorwaarden

Vanaf onze website nodigen wij u uit om zoveel reserveringen te maken als accommodaties die u wilt reserveren. Voor elk verzoek van dit type kunt u contact met ons opnemen via ons contactformulier.

Elke accommodatie beschikt over een maximale capaciteit in aantal personen, inclusief baby’s. Bij aankomst mag het aantal personen de capaciteit van de gereserveerde accommodatie niet overschrijden.

Bij uw reservering kunt u de optie ‘keuze van kampeerplaats’ aankruisen en daar uw wensen, het nummer van de kampeerplaats aangeven, ofwel de keuze ‘naast elkaar’ vermelden in het veld ‘commentaar’. Deze optie is te betalen. Indien de gekozen kampeerplaats niet beschikbaar is, zal de camping contact met u opnemen om een andere kampeerplaats voor te stellen.

Betaalmethoden

 

  • Met de bankkaart is deze betaling beveiligd:

Door op onze website www.sandaya.nl naar de link te gaan onderaan op de pagina ‘Het saldo betalen van mijn verblijf’.

  • Per SEPA-incasso:

U hoeft alleen maar uw IBAN in te vullen nadat u de betaalwijze ‘SEPA-incasso’ hebt gekozen op de betaalpagina. Vervolgens ontvangt u een beveiligingscode per sms om Sandaya toestemming te geven om het exacte bedrag dat op de betaalpagina wordt vermeld eenmalig te innen.

  • Met iDeal

Het tegoed is geldig in het seizoen 2020 of 2021 voor elk verblijf op een van onze Sandaya-campings, met uitzondering van de Baia-partnercampings.

U kunt uw tegoed heel eenvoudig gebruiken:

Op onze website

  • Ga naar www.sandaya.nl;
  • Ontdek al onze bestemmingen om de camping van uw dromen te vinden;
  • Selecteer de gewenste camping en de data van uw keuze;
  • Ga verder om uw reservering af te rekenen en selecteer, tijdens de betalingsfase, de betaalwijze: 'Ik heb een tegoed voor COVID-19';
  • Zodra wij de reservering ontvangen hebben, zullen onze adviseurs deze valideren en contact met u opnemen voor betaling van het saldo.

Deze betaalwijze is tot 7 dagen inclusief voor uw aankomst beschikbaar. Voor elke reservering vanaf 6 dagen voor aankomst moet u contact opnemen met een van onze adviseurs op 0207 219 217 om uw reservering uit te voeren.

Telefonisch

  • Bel ons callcenter op 0207 219 217 of bel rechtstreeks de camping waar u uw oorspronkelijke verblijf had gereserveerd.

Wanneer:

  • Wij moeten het saldo uiterlijk 30 dagen voor uw aankomst op de camping ontvangen hebben.

Hoe:

  • Met een bankkaart

U kunt het saldo van uw verblijf rechtstreeks betalen via onze website www.sandaya.nl door te klikken op ‘Mijn saldo betalen'. U hebt uw dossiernummer nodig, dat begint met 'O20XX…' evenals de naam die gebruikt werd voor de reservering.

  • Per SEPA-incasso 

U hoeft alleen maar uw IBAN in te vullen nadat u de betaalwijze ‘SEPA-incasso’ hebt gekozen op de betaalpagina. Vervolgens ontvangt u een beveiligingscode per sms om Sandaya toestemming te geven om het exacte bedrag dat op de betaalpagina wordt vermeld eenmalig te innen.

  • Met iDeal

Mijn reservering wijzigen

Voor elk verzoek om wijziging van uw verblijf, kunt u contact opnemen met de camping waar u gereserveerd hebt of vragen om wijziging van uw reservering via uw My Sandaya-account.

Als u niet gekozen heeft voor de optie Vrijheid, kunt u uw reservering niet meer wijzigen nadat deze gevalideerd is.

Als u voor de optie Vrijheid heeft gekozen, kunt u uw verblijf onder de volgende voorwaarden wijzigen:

  • Tot 14 dagen voor aankomst kan het verblijf gratis gewijzigd worden als dit in het lopende seizoen plaatsvindt.
  • Het verblijf kan worden verplaatst naar een nieuwe datum (in hetzelfde seizoen) en/of een andere camping van de Sandaya-groep, met uitzondering van Baia Holiday-partnercampings. Het verblijf kan niet naar het volgende seizoen worden verplaatst.
  • Elk prijsverschil tussen het oude en het nieuwe verblijf op het moment van wijziging wordt aan de klant belast. Als het nieuwe verblijf goedkoper is dan het oude, wordt het verschil niet vergoed.
  • Vanaf 13 dagen voor aankomst en na aankomst kan het verblijf niet meer gewijzigd worden.

De periode wordt berekend vanaf de ontvangstdatum van het formulier met het wijzigingsverzoek.

Mijn reservering annuleren

Voor elk annuleringsverzoek gaat u naar uw My Sandaya-account, rubriek 'Mijn verblijven'. Hier selecteert u uw verblijf en klikt u op 'Mijn reservering annuleren'. 

Wij herinneren u eraan dat voor geen van de door Sandaya geleverde diensten een bedenkperiode geldt, in toepassing van de bepalingen van artikel L221-28 en volgende van de Consumptiewet. Elke annulering van de klant na reservering en voor vertrek resulteert bijgevolg in:

  • Bij annulering tot 30 dagen voor de geplande aankomstdatum behoudt Sandaya de door de klant gestorte aanbetaling;
  • Bij annulering vanaf 29 dagen voor de geplande aankomstdatum is de klant verplicht om het gehele verblijfsbedrag te betalen.

Als u heeft gekozen voor de optie Vrijheid profiteert u van flexibele annuleringsvoorwaarden voor uw verblijf:

  • Tot 30 dagen voor aankomst kan het verblijf kosteloos worden geannuleerd. De al betaalde bedragen worden in hun geheel terugbetaald (onder aftrek van het bedrag voor de optie Vrijheid).
  • Vanaf 29 dagen en tot 14 dagen voor aankomst kan het verblijf geannuleerd worden tegen betaling van vaste annuleringskosten ter hoogte van € 90. Alleen de al betaalde bedragen op het moment van het annuleringsverzoek worden terugbetaald, onder aftrek van de annuleringskosten en het bedrag voor de optie Vrijheid.
  • Vanaf 13 dagen voor aankomst en na aankomst kan geen terugbetaling meer plaatsvinden.
  • Als de betaling geheel of gedeeltelijk met een tegoedbon heeft plaatsgevonden, kan het terugbetaalde bedrag geen betrekking hebben op deze tegoedbon. De tegoedbon kan echter op verzoek 18 maanden na uitgifte ervan worden terugbetaald of gebruikt worden voor een volgende reservering.

De periode wordt berekend vanaf de ontvangstdatum van het formulier met het annuleringsverzoek. 

COVID-19 – Specifieke terugbetalingsvoorwaarden:

Als u of één van de deelnemers aan het verblijf zich in één van de volgende situaties bevindt in verband met COVID-19, wordt het bedrag van uw reservering terugbetaald (ook als u niet hebt ingeschreven op de optie Vrijheid):

  • U bevindt zich in een lockdownzone waardoor u niet naar de camping kunt komen, of de grens is gesloten;
  • De camping bevindt zich in een lockdownzone of is op regeringsbesluit gesloten;
  • Eén van de deelnemers aan uw verblijf is positief getest op COVID-19 (bewijs hiervan moet overlegd worden).
  • Het ontbreken van een gezondheidspas vormt geen reden voor terugbetaling.

Om ervoor te zorgen dat uw verblijf wordt terugbetaald, nodigen wij u uit om ons uiterlijk op de dag vóór het begin van uw verblijf uw annuleringsverzoek te sturen. Als wij op deze datum niets van u gehoord hebben, wordt uw verblijf als gevalideerd beschouwd en blijven de verblijfskosten verschuldigd.

Herinnering: als de betaling geheel of gedeeltelijk met een tegoedbon heeft plaatsgevondenkan het terugbetaalde bedrag geen betrekking hebben op deze tegoedbon. De tegoedbon kan echter op verzoek 18 maanden na uitgifte ervan worden terugbetaald of gebruikt worden voor een volgende reservering.

Kinderen

Op onze campings kan uw kind vanaf de leeftijd van 5 jaar deelnemen aan activiteiten onder begeleiding van een animator. Denk eraan een plaats te reserveren voor uw kind, want het aantal deelnemers aan deze activiteiten is beperkt.

Families zijn welkom bij Sandaya!

De maximale capaciteit die voor onze huuraccommodaties is aangegeven, omvat alle deelnemers aan het verblijf, ook kinderen en baby’s.

Goed nieuws: op de kampeerplaatsen hoeft het hele seizoen geen supplement betaald te worden voor kinderen jonger dan 3 jaar, en in het laagseizoen ook niet voor kinderen tussen 3 en 7 jaar!

Dieren

Huisdieren zijn toegelaten op de kampeerplaatsen en in de huuraccommodaties van bepaalde van onze campings tegen een vast dagtarief dat bij de reservering betaald moet worden. De dieren moeten verplicht aan de leiband blijven en gevaccineerd zijn.
“Het is verboden om een dier alleen op een kampeerplaats achter te laten, vastgemaakt of opgesloten in een auto of in een huuraccommodatie. Honden die de wetgever als gevaarlijk beschouwt (categorieën 1 en 2) zijn niet toegelaten op de camping.“

Mijn account

Via uw 'My Sandaya'-klantenpagina heeft u toegang tot:

  • Uw spaarpot met loyaliteitspunten
  • Uw overzicht van uw vorige en komende reserveringen
  • Uw persoonlijke informatie

U kunt ook uw saldo online betalen. Maak uw account aan of meld u aan om ervan te profiteren!

Bij het aanmaken van uw 'My Sandaya'-account ontvangt u automatisch 80 loyaliteitspunten.

Vervolgens spaart u voor elk verblijf dat u bij ons doorbrengt automatisch loyaliteitspunten die u kunt omwisselen voor gratis overnachtingen tijdens een volgende verblijf. Vanaf 100 gespaarde punten kunt u profiteren van een gratis overnachting op de camping van uw keuze (buiten juli-augustus en buiten Baia Holiday-partnercampings) volgens de gebruiksregels van de loyaliteitspunten.

Ga naar de pagina uw klantenaccount om de gebruiksregels voor loyaliteitspunten te raadplegen.

Meld u aan bij uw 'My Sandaya'-account en klik op 'Ik gebruik mijn loyaliteitspunten'. 

Diverse vragen

Voor de huuraccommodaties:

  • Kunnen de gasten aankomen vanaf 16 uur en dienen ze te vertrekken voor 10 uur. 
  • Weekendforfaits (buiten de maanden juli en augustus): aankomst vanaf 12 uur, vertrek vóór 14 uur.

Voor de kampeerplaatsen:

  • Kunnen de gasten aankomen vanaf 15 uur en dienen ze te vertrekken voor 11 uur.

Exclusief partner-campings Baia Holiday.

In geval van laattijdige aankomst na 19 uur vragen we u vooraf contact op te nemen met de camping om uw uur van aankomst mee te delen.

Hoe kan ik gebruik maken van de service 'fast check-in'?

Maak gebruik van de service fast check-in en vermijd de wachtrij als u op de camping aankomt! Hiertoe moet uw reservering voor aankomst aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • Uw verblijf moet geheel betaald zijn;
  • Uw SWIKLY-borgsom moet zijn voldaan;
  • De informatie betreffende de deelnemers aan het verblijf moet vooraf zijn doorgegeven: namen, voornamen en geboortedata;
  • De kentekenplaat van uw voertuig moet aan ons zijn doorgegeven.

U kunt al deze informatie controleren op uw My Sandaya-klantenpagina.

Om uw dossier af te ronden, kunt u uw verblijf hier betalen. Vergeet niet om de informatie betreffende de deelnemers telefonisch of via het contactformulier door te geven aan de camping waar u gereserveerd heeft :)

Voor verblijven in een huuraccommodatie, wordt 10 dagen voor het begin van uw verblijf per e-mail een borgsom gevraagd. Deze dient online geregeld te worden via het platform van onze partner SWIKLY. Deze aanbetaling wordt gedaan door een eenvoudige pre-autorisatie op uw bankpas en het bedrag wordt dus niet van uw rekening afgeschreven. Het bedrag van deze laatste bedraagt € 200 voor de PREMIUM huuraccommodaties; € 290 inclusief € 90 borg voor de schoonmaak voor de andere huuraccommodaties.

Voor de verblijven op een kampeerplaats kan een borgsom worden gevraagd voor de verhuur van een koelkast of, in het geval van een PREMIUM kampeerplaats, om te garanderen dat de sanitaire voorzieningen en de apparatuur die u ter beschikking worden gesteld niet worden beschadigd.
 

Deze gehele borgsom zal u uiterlijk 3 dagen na uw vertrek worden terugbetaald indien de accommodatie schoon is achtergelaten, na aftrek van eventuele compensatie voor mogelijk veroorzaakte schade, onbetaalde prestaties, verlies van de sleutels die u bij aankomst overhandigd werden.

U kunt de plattegrond van de camping vinden door op de pagina 'In het kort' van de gekozen camping te klikken op 'Zie de plattegrond'.

U vindt deze informatie in de beschrijving van de gekozen accommodatie.

Al onze huuraccommodaties zijn uitgerust met dekens en hoofdkussens. Lakens zijn tegen betaling van een supplement te verkrijgen.

In cottages 4 schelpen en PREMIUM zijn de lakens en handdoeken inbegrepen in de accommodatie.

U vindt deze informatie direct op de pagina 'In het kort van de gekozen camping.

De eindschoonmaak is niet inbegrepen in de prijs van het verblijf, behalve voor de Premium huuraccommodaties.

Wanneer u vertrekt, wordt u gevraagd om:

  • de accommodatie en het terras helemaal schoon te maken,
  • de koelkast leeg te halen,
  • de afvalbakken te legen en buiten te zetten,
  • de afwas te doen,
  • de bedden af te halen (ook de wegwerpmatrasbeschermers),
  • het barbecuerooster schoon te maken (in sommige accommodaties),
  • uw accommodatie op slot te doen en de sleutel bij de receptie af te geven.

Als u toch van de 'eindschoonmaak' gebruik wilt maken, kunt u dat bij uw reservering aangeven, door de betaalde optie aan te vinken in de rubriek ‘Diensten en opties', of aan te geven tijdens uw gesprek in het geval van een telefonische reservering.

Als u kiest voor deze extra dienst of als u in een Premium huuraccommodatie verblijft, verzoeken wij u niettemin om voor vertrek:

  • de afvalbakken en de koelkast leeg te maken,
  • de afwas te doen,
  • uw accommodatie op slot te doen en de sleutel bij de receptie af te geven.

Onze aquaparken zijn uitsluitend voor onze gasten gereserveerd. Wij danken u voor uw begrip.

Klantenservice

Als u ondanks onze inzet om u geheel tevreden te stellen een klacht hebt tijdens uw verblijf op een van onze campings, verzoeken wij u om hiervan onmiddellijk de persoon ter plaatse te informeren die belast is met de ontvangst, zodat deze het probleem kan oplossen. 

Voor alle geschillen die niet ter plaatse kunnen worden opgelost, verzoeken wij u via ons contactformulier contact op te nemen met onze klantenservice. Onze agenten zullen uw klacht vervolgens zo spoedig mogelijk behandelen.

Indien een geschil niet door onze klantenservice kan worden opgelost, heeft elke klant van de camping de mogelijkheid om binnen een maximale periode van één jaar contact op te nemen met een ombudsman voor consumentenzaken. Meer informatie vindt u in onze Algemene Verkoopvoorwaarden.


Contact

Onze reserveringscentrale staat tot uw dienst van maandag tot vrijdag van 9u tot 19u en op zaterdag van 9u tot 18u op 0207 219 217 (gesloten op zondag).

Dank u! Uw aanvraag is verzonden.

Do YoOeps! Er is een fout opgetreden, probeer het opnieuw.

Persoonlijke gegevens

Raadpleeg onze Algemene Verkoopvoorwaarden om de voorwaarden voor wijziging van uw verblijf te kennen.

Voor elk annuleringsverzoek gaat u naar uw My Sandaya-account, rubriek Mijn verblijven. Hier selecteert u uw verblijf en klikt u op 'Mijn reservering annuleren'. 

--/--/--
--/--/--
Maximum aantal bestanden : 5
Maximale grootte per bestand : 5MB
Maximum aantal bestanden : 5
Toegestane extensies : jpg,png,pdf,doc,docx
*Verplichte velden

Contactgegevens

Per post Groep Sandaya 531, avenue Georges Frêche 34830 CLAPIERS - FRANCE
Per telefoon +31 (0)207 219 217