Algemene Verkoopvoorwaarden

RESERVERINGSVOORWAARDEN

Reserveren kan telefonisch, per brief of via het internet op de website www.sandaya.nl. Wanneer de klant een verblijf reserveert, erkent hij kennis te hebben genomen van deze algemene verkoopvoorwaarden en aanvaardt hij definitief en zonder enig voorbehoud de voorwaarden en bepalingen die hierin opgenomen zijn. Elke reservering moet vergezeld gaan van een overboeking van:

> Een aanbetaling die overeenkomt met 30% van de totale prijs van uw huuraccommodatie en eventuele bijkomende diensten.
> Het resterende bedrag van het verblijf moet uiterlijk 30 dagen voor de aankomstdatum worden voldaan. In geval van een latere aankomst of een vroeger vertrek wordt geen korting toegestaan.
> Indien de klant bij de reservering geen aanbetaling doet of het saldo niet uiterlijk 30 dagen voor de begindatum van zijn verblijf betaalt, behoudt Sandaya zich het recht voor om de reservering te annuleren en de accommodatie weer te huur aan te bieden.

In overeenstemming met artikel L.221-28 van het Franse Wetboek van Consumentenrecht delen wij u mee dat het aanbieden van overnachtingen, die op een welbepaalde datum of in een welbepaalde periode moeten worden verstrekt, niet onderworpen is aan het herroepingsrecht van 14 dagen.

Reserveringskosten

Sandaya rekent voor de huuraccommodaties en kampeerplaatsen geen reserveringskosten aan.

Identiteitsbewijs

In Spanje, België en Italië verplicht de regelgeving ons om u een kopie van een geldig identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart) te vragen en om deze kopie te bewaren. Dit document wordt gevraagd bij uw reservering.

Groepsreservering

Voor elke groepsreservering (meer dan 5 accommodaties) vragen wij u om met ons contact op te nemen via het contactformulier. Er kunnen namelijk bijzondere voorwaarden van toepassing zijn in verband met de begeleiding en de ligging van de accommodaties ten opzichte van elkaar. In sommige gevallen behoudt Sandaya zich het recht voor om een groepsreservering te weigeren vanwege de grootte van de groep of het doel van zijn aanwezigheid.

Huisdieren

Huisdieren zijn toegelaten in bepaalde categorieën van accommodaties (met uitzondering van categorieën 1 en 2), op voorwaarde dat een geactualiseerd vaccinatieattest wordt voorgelegd en na betaling van een vaste toeslag bij de reservering. Het aantal toegelaten dieren op de campings is beperkt tot 2 per accommodatie (behoudens uitzonderingen). We merken op dat het vaccin tegen rabiës verplicht is. De informatie in verband met huisdieren moet onmiddellijk na de reservering aan de camping worden meegedeeld. Wij behouden ons het recht voor om elke reservering te annuleren indien deze voorwaarden niet zouden worden nageleefd.

BETALINGSVOORWAARDEN

Voor reserveringen die meer dan 30 dagen vóór de aanvang van het verblijf gebeuren, is een aanbetaling vereist van 30% van de prijs van de gereserveerde prestaties. Het saldo moet uiterlijk 30 dagen voor de begindatum van het verblijf worden betaald.

In geval van reservering minder dan 30 dagen vóór de aanvang van het verblijf dient het integrale bedrag op het ogenblik van de reservering te worden betaald (aanbetaling van 30% + saldo voor het verblijf).

Indien de klant bij de reservering geen aanbetaling doet of het saldo niet uiterlijk 30 dagen voor de begindatum van zijn verblijf betaalt, behoudt Sandaya zich het recht voor om de reservering te annuleren en de accommodatie weer te huur aan te bieden.

Betaalwijzen

Voor de betaling van uw reservering biedt Sandaya verscheidene betaalwijzen aan:

  • Met uw betaalkaart kunt u volstrekt veilig betalen. Deze betaalwijze is beschikbaar voor alle reserveringen op onze website (Visa, Mastercard …), via onze mobiele app of via ons callcenter.
  • Betaalt u met een betaalkaart, dan kunt u kosteloos in 3 keer betalen.
  • Kosteloos in 3 keer met uw betaalkaart
  • Telefonisch via onze reserveringscentrale of via ons formulier.
  • Via een SEPA-incasso: het volstaat om uw IBAN in te voeren nadat u op de betaalpagina de betaalwijze ‘SEPA-incasso’ hebt gekozen. U ontvangt vervolgens via sms een veiligheidscode om Sandaya toe te staan in één keer het exacte bedrag te innen dat op de betaalpagina verschijnt.
    We merken op dat een SEPA-incasso minder dan 30 dagen vóór de aanvang van uw verblijf niet mogelijk is.
  • Met iDEAL, waarmee u uw verblijf kunt betalen met een directe online overboeking vanaf uw bankrekening

We merken op dat een reservering minder dan 30 dagen vóór de aankomstdatum alleen met een betaalkaart kan worden betaald.

TARIEVEN EN VERBLIJFSBELASTING

Tarieven

De tarieven en de informatie die u op onze website www.sandaya.nl vindt, zijn basistarieven in euro, exclusief optionele diensten (teksten en foto’s zijn niet contractueel bindend). De prijs die bij de reservering wordt vastgelegd, is inclusief het btw-bedrag volgens het geldende tarief. Wijzigingen in de overeengekomen prijs zijn mogelijk – binnen de grenzen die de wet- en regelgeving voorschrijft – indien zich een wijziging voordoet in de van toepassing zijnde btw-tarieven tussen de datum van de reservering en de datum waarop het saldo wordt betaald.

Sandaya werkt met een dynamische prijszetting. Daardoor kunnen de prijzen in de loop van het seizoen variëren, zowel naar boven als naar beneden toe.

‘Partnervoordelen’ en aanbiedingen kunnen niet worden toegepast op een reservering die al deels of volledig werd betaald.

Milieubijdrage

Er wordt een milieubijdrage gevraagd van € 0,60 per overnachting en per persoon vanaf 3 jaar.

Dit bedrag wordt weer geïnvesteerd en gebruikt voor diverse milieumaatregelen die binnen ons MVO-beleid passen.

Verblijfsbelasting

De verblijfsbelasting wordt duidelijk op de factuur vermeld. Het bedrag van de verblijfsbelasting varieert naargelang van het land en de gemeente. De verblijfsbelasting wordt geïnd voor rekening van de gemeenten en kan ook worden verhoogd met een bijkomende departementsbelasting.

Het bedrag van de verblijfsbelasting kan in de loop van het jaar variëren waardoor ook de totale prijs van een verblijf kan variëren, zowel naar boven als naar beneden toe.

UW VERBLIJF BIJ SANDAYA

Aankomst en vertrek

  • Voor de huuraccommodaties: De sleutels worden overhandigd om 18.00 uur en uitchecken kan tot 11 uur.
    Weekendarrangementen (uitgezonderd juli-augustus): inchecken vanaf 12 uur en uitchecken tot 16 uur (met uitzondering van camping Village Flottant de Pressac).
  • Voor de kampeerplaatsen: Inchecken vanaf 15 uur en uitchecken tot 11 uur.

Elke accommodatie is uitgerust met alle keuken- en tafelbenodigdheden en beddengoed (met uitzondering van lakens en handdoeken, tenzij inbegrepen in uw reservering). Bij uw aankomst ontvangt u een inventaris. Als huurder bent u verplicht om deze na te kijken en alle onregelmatigheden dezelfde dag nog te melden.

Indien u ontevreden bent over de netheid of de algemene toestand van uw huuraccommodatie, dient u dat uiterlijk 24 uur na uw aankomst te melden, zodat hieraan kan worden verholpen. Meer dan 24 uur na aankomst worden klachten niet meer aanvaard.

Bij elk laattijdig vertrek wordt u een extra overnachting aangerekend op basis van de geldende prijs.

Waarborg

In het geval van een verblijf in een huuraccommodatie wordt 10 dagen vóór de aanvang van het verblijf via e-mail gevraagd om een waarborg over te maken. De waarborg moet via het onlineplatform van onze partner SWIKLY worden betaald. De betaling van deze € 290 gebeurt door middel van een eenvoudige pre-autorisatie op uw betaalkaart. Het bedrag wordt dus niet afgeschreven van uw rekening.

In het geval van een verblijf op een kampeerplaats kan een waarborg worden gevraagd indien u een koelkast huurt of op een PREMIUM kampeerplaats verblijft, om ervoor te zorgen dat het sanitair en het materiaal dat u ter beschikking wordt gesteld, niet wordt beschadigd.

Uw huuraccommodatie moet bij uw vertrek perfect schoongemaakt zijn. Het volledige bedrag van uw waarborg wordt uiterlijk 3 dagen na uw vertrek terugbetaald, op voorwaarde dat de accommodatie netjes werd achtergelaten en na aftrek van vergoedingen voor eventueel veroorzaakte schade, niet-betaalde diensten of verlies van de sleutels die u bij uw aankomst werden overhandigd.

Indien de accommodatie vóór uw vertrek niet werd schoongemaakt, kan een schoonmaaktoeslag van minstens € 89 (incl. btw) worden aangerekend.

Aansprakelijkheid en verzekering tijdens het verblijf

Sandaya wijst elke aansprakelijkheid af voor incidenten waarvoor de klant burgerlijk aansprakelijk is. Elke klant is verplicht het huishoudelijk reglement van de camping na te leven. Dit hangt uit bij de receptie. Hij is verantwoordelijk voor alle overlast die wordt veroorzaakt door de mensen die samen met hem verblijven. De niet-naleving van het huishoudelijk reglement kan leiden tot uitsluiting van de vakantieganger.

Sandaya kan niet aansprakelijk worden gesteld in geval van diefstal, brand, klimaatgebeurtenissen, natuurrampen, overmacht, onderbrekingen in de dienstverlening van externe dienstverleners en eender welke incidenten die tot de verantwoordelijkheid van de klant behoren. Bijgevolg kan geen enkele schadeloosstelling worden gevorderd.

Het behoort tot de verantwoordelijkheid van de klant om een persoonlijke verzekering af te sluiten die het volgende dekt:

  • zijn burgerlijke aansprakelijkheid, inclusief schade aan derden;
  • verlies, diefstal of beschadiging van zijn persoonlijke bezittingen tijdens zijn verblijf;
  • eventuele schade die hij zou kunnen toebrengen aan de accommodatie of de campinginfrastructuur.

De klant wordt verzocht bij zijn verzekeraar na te vragen of hij wel degelijk de nodige waarborgen geniet via zijn woningverzekering of een aangepaste uitbreiding voor zijn verblijf. Indien dit niet het geval is, dient hij een specifieke dekking te onderschrijven voor deze risico’s.

Wanneer hem materiaal wordt geleend of verhuurd (fietsen, barbecuestellen, enz.), blijft de klant verantwoordelijk voor het goede gebruik ervan en dient hij een verzekering af te sluiten tegen verlies, diefstal of beschadiging. De verzekering van de camping dekt dergelijke incidenten in geen geval.

De ouders of wettelijke vertegenwoordigers van minderjarigen die op het campingdomein aanwezig zijn, zijn volledig verantwoordelijk voor deze minderjarigen. Dit geldt zowel in het aquapark als op de rest van het campingdomein. Ze dienen toe te zien op hun veiligheid en moeten op elk moment toezicht uitoefenen.

ACCOMMODATIES

Huuraccommodatie

Een accommodatie is bedoeld voor een bepaald aantal gasten. In geen geval mag een groter aantal personen (kinderen en baby’s meegerekend) in een accommodatie verblijven. Indien dit toch het geval zou zijn, heeft Sandaya het recht om elke extra persoon te weigeren.

Minderjarigen die niet door hun ouders of een wettelijke voogd worden begeleid, kunnen niet worden toegelaten.

Kampeerplaats

In de basisprijs zit de huur van een kampeerplaats voor een tent, caravan of camper voor 1 of 2 personen, evenals de toegang tot het sanitair en de onthaalinfrastructuur.

Kenmerken

De grondplannen en de foto’s van de accommodaties worden louter ter illustratie verstrekt en zijn niet contractueel bindend. De indeling en de kenmerken van de ruimten kunnen van model tot model verschillen.

Raadpleeg de beschrijving van de beschikbare indeling op de website www.sandaya.nl voor de precieze samenstelling van elke accommodatie.

De uitvoering van dringende werkzaamheden door de camping zelf, de autoriteiten of een particulier in de buurt waardoor hinder zou ontstaan voor de klanten van onze campings, kan niet tegen ons worden ingeroepen.

BEZOEKERS

Wenst u een van onze campingdomeinen te bezoeken zonder dat u een accommodatie hebt gereserveerd, dan dient u telefonisch contact op te nemen met de receptie van de betreffende camping om toelating te vragen voor dit bezoek. Hier kan een prijs voor worden aangerekend. 

WIJZIGING, ONDERBREKING EN ANNULERING VAN EEN VERBLIJF

Bij de reservering kunt u de optie Vrijheid nemen die u recht geeft op flexibele voorwaarden voor de annulering of wijziging van uw verblijf.

Wijziging van uw reservering

Zonder de optie Vrijheid is het onmogelijk om uw reservering te wijzigen als die eenmaal bevestigd is.

Hebt u daarentegen voor de optie Vrijheid gekozen, dan kunt u uw verblijf onder de volgende voorwaarden wijzigen:

  • Tot 14 dagen voor uw aankomst is wijzigen binnen het lopende seizoen gratis.
  • Een verblijf kan worden verplaatst naar een andere datum (in hetzelfde seizoen) en/of naar een andere camping van de Sandaya-groep. Uw verblijf kan niet naar het volgende seizoen worden verplaatst.
  • Elk prijsverschil op het moment van de wijziging tussen het aanvankelijke en het gewijzigde verblijf is voor rekening van de klant. Is het gewijzigde verblijf goedkoper dan het aanvankelijke verblijf, dan wordt het verschil niet terugbetaald.
  • Vanaf 13 dagen voor de aankomstdatum en zodra een verblijf is aangevat, zijn wijzigingen niet meer mogelijk.

U kunt de optie Vrijheid niet meer toevoegen als de reservering eenmaal voltooid is.

Aan elke vraag tot verlenging van de verblijfsduur wordt tegemoetgekomen afhankelijk van de beschikbaarheid en op basis van de geldende prijzen.

Elke vraag tot inkorting van de verblijfsduur wordt beschouwd als een gedeeltelijke annulering en is onderworpen aan de voorwaarden voor de annulering en onderbreking van een verblijf.

Wenst u uw verblijf te wijzigen, neem dan steeds contact op met de camping waar u hebt gereserveerd of vraag een wijziging van uw reservering aan via de rubriek My Sandaya-account.

De termijnen worden berekend op de datum waarop het formulier met de aanvraag tot wijziging wordt ontvangen.

Annulering van uw reservering

Wenst u uw verblijf te annuleren, neem dan steeds contact op met de camping waar u hebt gereserveerd of vraag de annulering van uw reservering aan via de rubriek My Sandaya-account.

We herinneren eraan dat, in overeenstemming met de bepalingen van artikel L221-28 en volgende van het Franse Wetboek van Consumentenrecht, geen van de door Sandaya aangeboden diensten onderworpen is aan het herroepingsrecht. Elke annulering waarom de klant verzoekt na zijn reservering en voor zijn vertrek, leidt bijgevolg tot:

  • In geval van annulering tot 30 dagen voor de voorziene aankomstdatum: niet-terugbetaling door Sandaya van de aanbetaling die de klant heeft gedaan;
  • In geval van annulering vanaf 29 dagen voor de voorziene aankomstdatum: niet-terugbetaling door Sandaya van het volledige bedrag dat de klant heeft betaald.

Hebt u voor de optie Vrijheid gekozen, dan kunt u uw verblijf onder de volgende flexibele voorwaarden annuleren:

  • Tot 30 dagen voor uw aankomst kunt u uw verblijf kosteloos annuleren en worden de reeds overgemaakte bedragen integraal terugbetaald (na aftrek van het bedrag voor de optie Vrijheid).
  • Vanaf 29 dagen en tot 14 dagen voor uw aankomst kunt u uw verblijf annuleren tegen betaling van een vaste annuleringskost van € 90. Alleen de reeds overgemaakte bedragen op het moment van de annuleringsaanvraag worden terugbetaald, na aftrek van de annuleringskost en het bedrag van de optie Vrijheid’
  • Vanaf 13 dagen voor uw aankomst en zodra uw verblijf begonnen is, kan geen enkele terugbetaling meer worden verkregen.
  • Indien de betaling geheel of gedeeltelijk met een tegoedbon gebeurde, kan het bedrag van de tegoedbon in geen geval worden opgenomen in de terugbetaling. De bon kan op verzoek wel worden terugbetaald 18 maanden na de uitgifte ervan, of hij kan bij een volgende reservering worden gebruikt.

De termijnen worden berekend op de datum waarop het formulier met de aanvraag tot annulering wordt ontvangen. 

Niet-gebruikte diensten

Indien u uw verblijf op eigen initiatief onderbreekt of inkort (door later aan te komen of vroeger te vertrekken), kunt u geen aanspraak maken op terugbetaling.

In geval van ‘no show’ zonder ons voorafgaand op de hoogte te brengen, behoudt Sandaya het volledige bedrag van de reeds uitgevoerde betalingen en biedt het de accommodatie opnieuw op de markt aan.

FORMALITEITEN VOOR EEN VERBLIJF IN HET BUITENLAND

Voor een verblijf in het buitenland moet elke klant, naargelang van de bestemming, over een geldig identiteitsbewijs of een geldig paspoort en/of visum beschikken. Wij raden u daarom aan om voor uw vertrek de geldigheid te verifiëren van de documenten van alle personen van uw reisgezelschap, evenals uw verzekeringen.

AANSPRAKELIJKHEID

De onderneming kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de communicatie van haar partners of derden, voor foto’s waarvan laatstgenoemden verklaarden de rechten te bezitten, voor onjuiste, bedrieglijke of foutieve informatie in de catalogen of op de websites van partners en met name voor presentatiefoto’s, beschrijvingen, activiteiten, vrijetijdsbestedingen, diensten en openingstijden.

De onderneming stelt alles in het werk om de juistheid te waarborgen van de gegevens die op haar website worden vermeld. Fouten of onjuistheden zijn echter mogelijk. De onderneming behoudt zich daarom het recht voor om fouten, onnauwkeurigheden of weglatingen recht te zetten, en om de informatie op elk ogenblik en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen of te actualiseren. Zij kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade of nadeel als gevolg van deze fouten.

GESCHILLEN

Contact opnemen met onze klantendienst

Indien u een klacht hebt over uw verblijf op een van onze campings, ondanks onze inspanningen om dit tot uw volledige tevredenheid te laten verlopen, verzoeken wij u om de verantwoordelijke van de campingreceptie hiervan onmiddellijk op de hoogte te brengen. Deze zal alles in het werk stellen om u tegemoet te komen. 

Voor elk geschil dat niet ter plaatse kan worden opgelost, vragen wij u om contact op te nemen met onze klantendienst via ons contactformulier. Onze medewerkers zullen uw klacht zo snel mogelijk behandelen.

Contact opnemen met een bemiddelaar

Slaagt onze klantendienst er niet in om een geschil op te lossen, dan kunnen klanten van de camping steeds een beroep doen op een bemiddelaar voor consumentenzaken. De maximale termijn hiervoor is één jaar.

Hieronder volgen de contactgegevens van de bemiddelaar op wie de klant een beroep kan doen:

SAS MEDIATION

Indien het geschil op deze manier niet kan worden opgelost, kan de consument conform de bepalingen van artikel R.631-3 van het Franse Wetboek van Consumentenrecht de zaak aanhangig maken bij een van de rechtbanken die volgens het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering voor het grondgebied bevoegd zijn, of bij de rechtbank van de plaats waar hij woonde op het ogenblik waarop de overeenkomst werd gesloten of de schadelijke gebeurtenis zich voordeed.

BEELDRECHTEN

Door deze Algemene Verkoopvoorwaarden te aanvaarden, verleent de klant uitdrukkelijk en kosteloos toestemming aan de onderneming Sandaya om hem tijdens zijn verblijf te fotograferen of te filmen en om de foto’s, videobeelden of geluidsopnamen op eender welke dragers te gebruiken gedurende een periode van 5 jaar. Deze toestemming geldt ook voor alle personen die samen met de klant in de accommodatie verblijven. Dit moet Sandaya in staat stellen om zijn campings nationaal en internationaal te promoten op zijn websites, in zijn brochures, op Facebook en Instagram, tijdens commerciële presentaties en in toeristische gidsen. Dit mag op geen enkele manier schade toebrengen aan uw reputatie. 

INFORMATICA EN VRIJHEID

Conform de bepalingen van de wet van 6 januari 1978 betreffende informatica, bestanden en vrijheden, zoals deze werd gewijzigd, werd bij de Nationale Commissie voor Informatica en Vrijheden (in het Frans afgekort als Cnil) aangifte gedaan van de geautomatiseerde verwerking van via de website vergaarde persoonsgegevens. De genoemde commissie leverde hiervoor een ontvangstbewijs af met nummer 1691887.

De gebruiker wordt met name op de hoogte gebracht van het feit dat, conform artikel 32 van de wet betreffende informatica, bestanden en vrijheden van 6 januari 1978, zoals gewijzigd, de gegevens die de gebruiker meedeelt op de formulieren die de website aanbiedt, noodzakelijk zijn om te antwoorden op zijn vraag en bestemd zijn voor de uitbater van de website die verantwoordelijk is voor de verwerking van de gegevens voor de doeleinden van het administratief en commercieel beheer.

Aan de gebruiker wordt meegedeeld dat hij het recht heeft om de gegevens die op hem betrekking hebben te raadplegen en recht te zetten. Hiertoe dient hij een brief te richten aan de uitbater van de website op het volgende adres:

SANDAYA HOLDING EXPLOITATION 
BÂTIMENT O PIOM 
472 RUE DU RAJOL 
34130 MAUGUIO
SIRET: 533 670 709 00021

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle Sandaya-campings.

Conform artikel L.223-2 van het Franse Wetboek van Consumentenrecht kan de gebruiker zich gratis registreren op de bel-me-niet-meer-lijst van www.bloctel.gouv.fr.

VARIA

VOOR HET ZWEMMEN zijn alleen toegestaan: Alleen zwemslip, zwemboxers, badpakken en bikini’s zijn toegestaan.

De ARMBAND moet verplicht permanent gedragen worden. Deze armband geeft toegang tot de interne animatie en de zwembaden en draagt bij tot de verscherpte controle aan de in- en uitgangen van de camping.